02.12.2015.

Стиже НОВА ГОДИНА 2016. (1.)

Хтели ми то или не, она стиже на крају и ове године....
У нашем разреду се трудимо да је достојно дочекамо.
 Зато смо почели да правимо Деда Мразове и Снешка Белиће од разних (углавном) материјала за рециклажу: пластичних флаша и чаша, новинске хартије, дугмића, вате, колаж папира... јер,  смо ми пре свега велики чувари природе!
Следе слике са радовима ученика IV-3 из ИО "Олга Петров" из Баранде :-)





Ликовна техника - АСАМБЛАЖ-




Тема: Зимска бајка

       Асамблаж је веома блиска техника колажу,  с том разликом, што ће се неки од  постављених делова налазити  у простору тј. ван радне површи. Техника је веома инспиративна за ученике нижих разреда, јер им омгућава максималну слободу у реализовању идеја, без икаквих ограничења. Играње са разним материјалима омогућава ученицима да се креативно искажу и примене већину својих дотадашњих   сазнања. Такође да и разменом идеја и запажањем туђих радова  унапреде своје радове.  У свом развоју, малено дете сасвим спонтано црта и користи материјале за цртање тј. сликање. Касније под утицајем породице делом престаје да се спонтано изражава, већ тежи ка подстицајном и саветодавном сугестијом. Такав вид сарадње тј. „усмеравања“ деце може у први мах бити пожељно и корисно, али у томе не треба никако  претеривати. Веома је важно омогућити детету да се само ликовно изражава. Неопходно је да изгради сигурност у доношењу одлука и проналажењу решења, како у разним животним ситуацијама, тако и у ликовном стваралаштву.  

Нада Кљајић 
Ученици IV-3 ИО "Олга Петров" из Баранде су се трудили више-мање да помоћу ове технике прикажу своју "Зимску бајку" :-)



















30.11.2015.

Мирисне украсне кесице




               Ученици IV-3 одељења из ИО „Олга Петров“ Баранда су веома успешно на часу Чувара природе направили мирисне украсне кесице. Акценат је био на што квалитетнијој изради мирисних кесица. За час су ђаци донели парче тканине, иглу, конац, маказе и кесице чаја по избору. Ко је имао осушено биље брано пролетос такође је могао да га искористи у реализацији ове интересантне наставне јединице. До сада смо у неколико наврата причали о лековитом значају биљака а о благотворном дејству на организам смо се и лично уверили кувајући чај. Проналазили смо интересантне текстове о њиховој лековитости и значају а такође смо и излазили у круг школе и оближњи парк и тамо брали маслачак, нану, камилицу, липу,...за хербаријум и илустровање (прецртавање) биљака у свеску. Овог пута смо отишли корак напред. Активност је била захтевна а ђаци максимално посвећени и сконцентрисани на рад. Реализација је текла  следећим редом: Ма почетку су ђаци на папиру исцртавали шему будуће мирисне кесице, затим су је исецали и прецртавали на припремљену тканину. Уз помоћ игле и конца кесице су добијале завршни изглед. При крају рада напуњене су лековитим и мирисним травама. 

Закључак је био једногласан: лековито својство биљака је благотворно и док се мирише и држи крај јастука на пример.

Мирисне украсне кесице 






























Нада Кљајић


Организована глава, дисциплинован и складан живот и будућности







  Дозволите деци да извршавају самостално све своје обавезе, зато што је веома важно да будућност оставимо задовољним, самосталним и успешним људима а не незрелим, бахатим и агресији склоним особама. Зато је, између осталог, неопходно  да се дете од најранијих дана научи да одржава личну хигијену и хигијену простора у коме живи. За ту врсту обавезе су првенствено у кући задужени чланови уже породице. Дете тада на најједноставнији начин прихвата све  активности  као неопходну, свакодневну  и константну обавезу. Никако га не треба  замењивати у тим процесима. Зашто? Зато што оно тада неће  усвојити неопходна сазнања и неће умети  самостално да их примени, него ће наивно и мазно тражити  услуге и даље, као што је до тада навикло. Такође, неопходно је да се те стечене корисне навике  пренесу и надограђују и у школи. Због нормалног функционисања и правовременог извршавања и свих других обавеза. Често су учитељи управо особе које се сусрећу са том, да је назовемо „незрелошћу“ у одржавању хигијене, код малих ђака. Прљаве руке, лице, зуби и неуредна коса, су оно о чему свако дете мора само да води бригу. Неуредна одећа и  прљава обућа, може а не мора бити обавеза родитеља, што, наравно, у основи зависи у ком је узрасту дете. Тако неуредно дете, као по неписаном правилу обавезно има неуредне свеске, књиге, торбу, па чак и неуређене мисли у глави. Писаћи сто такве деце је врло често  у  хаосу, а појава  заборављања домаћег задатка или прибора, свесака, па чак и уџбеника, постаје не ретко уобичајена пракса. Такође, уопште им не смета туђи неред,  равнодушно и незаинтересовано само прођу поред њега. У времену које нам долази, таквог  нереда је све више и више. Природа је такође из истог разлога у све очајнијем стању, зато што „хигијеничара“ има све мање. Све мање је и  труда и потребе а и васпитне обавезе према очувању природе, јер је лична равнодушност према хигијени све већа и већа. Зато се све чешће сусрећу особе,  по рецимо тржним центрима, које иду у тренеркама налик пиџамама неугледни и неуредни. Зато што се није на време утицало на дете када и како треба да изврши своје обавезе. Учитељ је због тога често  у врло непријатној ситуацији када мора на најблажи начин саопштити родитељу да  под хитно нешто треба предузети. У данашње време, када велика већина људи, не уме а и не жели да прихвати педагошки и пријатељски савет, овај процес обавезно  доживљава  неуспех у старту. Зато, треба размислити о  природној потреби сваког људског бића да уз помоћ научи, а касније самостално примени стечено знање, нарочито у одржавању личне хигијене  и хигијене средине у којој живи. На тај начин ће му бити омогућено (дозвољено) да и у будућности све обавезе извршава правовремено и са лакоћом, а евидентно је да ваља кренути од најосновнијег.


Нада Кљајић