Nagrada za autorski lutkarski tekst :-)

Divno je kada kolege i stručnjaci za pisanje i primenu pozorišnog (lutkarskog) teksta prepoznaju vrednost u onome što pišeš. Tekst  " Živela rečenica!"  je namenski napisan kako bi se vrlo lako primenio u nastavi srpskog jezika kao potpora našem jeziku i shodno tome na 22. takmičenju lutkarstva FLUOŠ u organizaciji Udruženja vojvođanskih učitelja je i dobio nagradu. Srećna sam što su mali đaci lutkari doprineli diplomi za uspešnu primenu lutke u nastavi, ali mi je još milije srcu što je moj autorski tekst osvojio 3. mesto pored 18 drugih učesnika. Ukazana mi je velika čast!





Na takmičenju

JA

DOBOŠ

FRULICA

SRCE


Sledi nagrađeni tekst :


                                      Živela rečenica!
                                                            Autor: Nada Kljajić
Lica: JA, SRCE, DOBOŠ, FRULICA

JA (ulazi uspaničeno): Ju! Ju! Jure meee! Jure meee! Gde da se sakrijem? Gde da se sakrijem?(krije se)
DOBOŠ: Gde si? Gde si TI? Gde si? Gde si TI?(odlazi)
JA (odgovara iznervirano ): Sto puta sam mu rekao da JA nisam TI! Uf!
FRULICA: DOBOŠE! DOBOŠE! Gde si? Juhuuuu! Uspori malo! Čekaj! (odlazi).
SRCE: A rekao mi je da me voli!!! Da sam mu ja jedina! Sram te bilo! (viče) Sram te bilo! Čuješ! (odlazi).
JA (odgovara u čudu): Ko je to kome rekao?
(JA izlazi na scenu): Jesu li otišli? Drugari jesu li otišli? Svi? Uh! Jesu! A JA pomislio da ću danas nastardati! (odlazi na drugu stranu).
SRCE (besno): Mene je ostavio! Bezobraznik jedan! A kako me je samo lagao! „Srculence!“ pa, „Ljubavi jedina!“ pa, „Samo tebe volim, SRCE moje!“ (odlazi).
DOBOŠ: Kada je dolazio kod mene obećao mi je da ćemo biti dobar bend! Obećao je!(odlazi).
FRULICA: Neki instrumenti, često zaboravljaju da ne mogu sami da sviraju. Eto na primer : DOBOŠ! Ko je još video da je bend sa samo jednim dobošem? Ko? Niko! Dabome! Zato mu trebam ja u bendu! DOBOŠEEE! DOBOŠEEE! (odlazi)
JA (dolazi sa druge strane): Kako su me samo spopali! SRCE hoće ljubav! DOBOŠ hoće bend! FRULICA hoće... ma valjda hoće DOBOŠA. (Odlazi).
SRCE: Aha! Čini mi se da sam ga čula! Drgari jeste li ga videli? Jeste! Jeste! Čula sam ga! Jel'bio ovde? Obećanje mora da se ispuni! (Odlazi).
DOBOŠ (obraća se JA): Dajem na znanje da ćeš TI svirati u mom bendu!
FRULICA (misli da se njoj obraća): To mi kaži! Znači sad smo nas dvoje u bendu!
DOBOŠ: Ma kakvi! Ko je još video nas dvoje u bendu? Ko je još video da su doboš i frulica u paketu? Ko?
FRULICA: Ma dobro DOBOŠE! Ne moraš da me pakuješ! Ja bih samo sa tobom da sviram. Hajde. Hajde da sviramo!
DOBOŠ: Neću! Pusti me nerazumna FRULICE!(odlazi)
FRULICA: Čekaj! Čekaj tvog najvažnijeg drugog člana benda! DOBOŠE!
JA(zabrinuto): Kako da pobegnem od ovih progonitelja? Neću da pevam! Neću da se ženim! Neću i tačka!
SRCE: Hoćeš! Hoćeš!
JA: E. Neću!
SRCE: Hoćeš!
JA: Neću!
SRCE(razočarano): Zar si već zaboravio kako si me zvao „Srculence“,pa „Ljubavi“!?
JA: A kako da te zovem drugačije? Pa ti si SRCE!
SRCE: Znači, ništa od ženidbe! Sram te bilo!
JA: Ko je još video da zamenica prvog lica jednine ženi -SRCE? Ko?
SRCE: A zar ti nisi čuo za ono: Ljubav ne zna za granice?
JA: JA svoje granice odlično poznajem! A to znači da neću da se ženim! (odlazi)
SRCE (plače): Buuuuu! A ja mislila da me voli!!! Buuuu!
DOBOŠ: Šta je SRCE? Zašto plačeš? Gde je JA?
SRCE: Buuuuu! Pa zar ti ne znaš gde si?Buuuuu!
DOBOŠ: Ne ja nego drugo JA! A ja znam gde sam! Odgovori mi sad zašto tako tužno plačeš?(počinje i on da plače)
SRCE: Pa plačem! A zašto ti plačeš?
JA: (plačnim glasom): JA sam JA a Ti si TI Doboše!
DOBOŠ: Ja plačem zbog SRCA. A ti JA zašto plačeš?
SRCE (odjednom smirenim glasom): Jao, setila sam se!Prestanite! Odmah! Obojica! Dosta tog besmislenog plakanja!
DOBOŠ (smireno): Dobro, evo ne plačem više.
JA: Ni JA.
SRCE: Ta neslana šala ne vodi ničemu.
JA: A čemu šala treba da nas odvede?
DOBOŠ: Šala treba da nas odvede u rajsku baštu punu cveća gde se svi smeju bez prestanka.
SRCE: Gluposti! Prekinite! Ako ovako nastavite, ja se nikada neću udati!
DOBOŠ: JA se neće udati!( obraća se JA ) JA se neće udati! JA se neće udati!
JA: Naravno da neću! (ljutito) JA ću da se oženim!
DOBOŠ: Ali ne još!
JA: Naravno! Prvi ćeš saznati kad dođe vreme za to!
SRCE: Opet vas dvojica! Prestanite odmah! Ja pričam o mom venčanju!
FRULICA: Ko je rekao venčanje? DOBOŠE jel'to nas dvoje idemo na venčanje?
DOBOŠ: Sa tobom nikako!
FRULICA: A zašto?
DOBOŠ: Pa ženska glavo ti si duvački a ja udarački instrument! A taj spoj nije za venčanje!
FRULICA: A nećeš ni u bend?
DOBOŠ: Neću!
FRULICA: Nećeš u bend! Nećeš na venčanje! Pa šta ti hoćeš?Buuuuu (plače)
SRCE: Eto ti sad! I ona plače!
JA: Nemoj FRULICE da plačeš! Ima još instrumenata na ovom svetu!
DOBOŠ: Jeste! Šta si se zakačila za mene!?
FRULICA: Pa ti si tako lep i debeooo!
DOBOŠ: Pa šta? Ti si tako mršavaaaa! Zato te nećuuu!
SRCE: Stvarno smo preterali, svi!
JA: Jeste priznajem JA jesam!
DOBOŠ: I ja!
SRCE: Kao predstavnik i simbol ljubavi, naređujem da svi sad stanemo mirno. Tri četiri: MIRNO!
JA stane pored SRCA a DOBOŠ pored FRULICE.
SRCE: Tako! Sad tišina i dobro slušajte! Postoji jedno mesto gde svi možemo biti zajedno.
DOBOŠ: Znam ! To je rajska bašta sa puno cveća gde se svi neprekidno smeju.
SRCE: Tišina! Opet ti! To nije to mesto. Mesto gde svi možemo biti u ljubavi a da ne moramo biti zauvek vezani je jedno posebno mesto.
FRULICA(nestrpljivo): Hajde SRCE govori već jednom!
JA i DOBOŠ: Da, govori već jednom!
SRCE: Pa kako ne vidite. To specijalno mesto je – RE -ČE –NI- CA! Pogledajte (kao da čita): JA VOLIM DOBOŠ I FRULICU! Ili...
JA (oduševljeno): JA VOLIM DA SVIRAM FRULICU!
DOBOŠ: Vidi stvarno! Rečenica je to pravo mesto za sve nas!
FRULICA (obraća se DOBOŠU): Ipak smo i ovde zajedno!
JA: U rečenici sve reči ožive. Zato živela rečenica!
SVI: Tako je! Živela rečenica! Specijalno mesto za sve reči! Živela rečenica!

                                                                              -Kraj-

Коментари