СОН у првом разреду "Хигијена и здравље"

ОШ "Д.Обрадовић" Опово, ИО "Олга Петров" Баранда


Наставна јединица: „Хигијена и здравље“
Корелација: српски језик, ликовна култура
Облик рада: фронтални, индивидуални
Метода: вербална
Материјал: припремљене пословице, песмице и питања за наше госте, свеске и  боје за цртање
Тип часа: утврђивање
                  ТОК ЧАСА:

             Уводни део: Певање или слушање неке од  песама о здравом животу.
               Најава наставне јединице.
            Главни део:
                Нашем часу ће присуствовати теткица, куварица и домар наше школе. Ђаци прваци                        приказати све што су научили о хигијени и здравом начину живота. На паноу ће бити р              цртежи воћа и поврћа, прибора за одржавање хигијене.
                Представљање знања о здрављу ђака првака се састоји из три дела:

  1. Део: пословице о храни и здрављу.
Нема искреније љубави од љубави према храни.
Глад је најбољи кувар.
Нека наша храна буде лек, а лек наша храна.
Будућност једног народа зависи од исхране.
Ономе ко храни кокошку припада и јаје,
Брзо се најести штети желуцу, а брзо се обогатити животу.

Следи разговор о свакој пословици, које асоцијације имају ђаци уз помоћ гостију.

2.део: Три рецитације о храни

Зимница (Д.Лукића)

Ја сам цар, цар Ајвар.
Ти царица Папричица.
А наш син Ајварин.
На сваком смо пиру
И ми у тањиру.

Прљаве руке (Ј.Ј.Змај)

Пре и после јела
Треба руке прати
Немој да те на то
Опомиње мати
Прљавим рукама
Загади се јело
Па се тако болест
Унесе у тело.

Да ли ми верујете (Д.Радовић)
                                  
Умивао се један дечак
Сваког дана без престанка
Па су му уши расле, порасле,
Па му је кожа постала танка

 (сви) Да ли ми верујете?

Мајка је стално викала-доста!
Ал он је хтео он је хтео,..
Умивао се сваког дана
Па се одједном разболео.

(сви)Да ли ми верујете?

Дошао један лекар строг
Па каже
-тако ми прслука мог
Вода је крива!
Забрањујем му да се умива!

(сви)Да ли ми верујете?

Након другог дела поново разговор између ђака и помоћних радника. Утисци о песмицама.

  1. Део: Такмичење у знању:
Ђаци ће постављати по два питања теткици, куварици и домару. (проверавамо и наше и њихово знање):
*Да ли је здравија кока кола или лимунада? Да ли је здравије појести чоколаду или јабуку?(куварица)
*Да ли се човек више одмори ако на време легне увече у кревет или не?
Ако нас нешто боли коме треба да се обратимо за помоћ?(домар)
*Пре јела и кувања да ли треба опрати руке? Зашто је важно да се редовно чисти кућа и двориште?(теткица)
На сваки одговор куварице, домара и теткице и ђаци ће давати своје одговоре.

      Целокупну активност документовати фотографијама које ће бити део одељењског паноа или             видео записа.

    У завршном делу часа ученици и њихови гости причају шта им се и зашто највише допало.
        Ђаци добијају и задатак да илуструју најинтересантније делове  часа. 
      Професор разредне наставе Нада Кљајић



 













Коментари