Откривање и поштовање разлика међу децом-час ЧОС
Радоницу осмислила и реализовала: Нада Кљајић
Радионицу радили ученици I-3 ОШ „Д.Обрадовић“ Опово, ИО „Олга Петров“ из
Баранде.
Напомена: радионица је намењена ученицима нижег школског узраста.
Уводни део:
Извести насумично два ученика из одељења
и са ђацима коментарисати њихове физичке (спољашње) сличности и разлике. Након
тога изведеним ђацима поставити следећа питања:
-Шта
волиш да једеш?
-Коју
животињу највише волиш?
-Ко ти је
најбољи друг?
-Шта
волиш у школи да радиш?
-Чега се
бојиш?
-Шта те
чини срећним?
На основу
њиховог одговора проналазити са ученицима сличности и разлике.
Закључак
овог уводног дела је био: да су уочљиве и спољашње и унутрашње
разлике и сличности и да се зато требају поштовати.
Главни део:
Поделити ученицима по половину јасно
нацртаног цртежа неког од симбола, који могу бити наменски тј. тематски (нпр. јабука, слово, лопта, и слично). Није
пожељно да у пару добијају исти део цртежа, да не би прегледали један
од другога док га буду бојили.
Готови
делови цртежа се спајају у целину која се качи на пано или лепи на табли.
Ученици треба да уоче различитост у
доживљавању истих ствари (у овом случају у начину бојења цртежа).
Подсетити ђаке на право свакога да
слободно исказује своје мишљење. Као и на обавезу да уважавамо туђа мишљења и
различитости.
Закључни део:
На крају часа извести закључак:
Свако од
нас различито доживљава ствари око себе.
Различито
испољава своје емоције.
Различито
се понаша и има различита интересовања итд.
Различитост
не треба да буде препрека међу људима, већ лепота (јер чини задовољство, изазива
срећу, јединство и поштовање) као и
цртежи које су ђаци на крају спојили у један.
Лепо је што се разликујемо! Досадно би било да смо исти!
Лепо је што се разликујемо! Досадно би било да смо исти!
Коментари
Постави коментар