Стручна трибина за наставнике одржана у Зрењанину 7.12.2017.

7.12.2017. године у Зрењанину у малој сали Културног центра у организацији УЗРУ-а, одржала сам наставну трибину под називом "Значај корелативне наставе у образовно-васпитном процесу". За професора разредне наставе сваки стручни сараднички образовно-васпитни рад је добро дошао. Ова трибина је имала за циљ да кроз приказ три инспиративне теме подстакне стваралачки порив код колега, као и размену конструктивног наставног искуства. Кроз приказе едукативног наставног рада, присутни наставници (колеге) су могли да се увере у значај функционалног повезивања и усклађивања наставних садржаја кроз разне активност. Такође, истакнуто је и да образовно-васпитне активности не смеју у свом садржају бити круто одвојене, јер то свакако може довести до касније неспособности примене знања из једне области у другу или кроз другу. Корелација у образовно-васпитном процесу треба да развија научно мишљење  и омогући тј. прилагоди знање са теоријом. Зато је неопходно, корелативне односе успоставити и у наставним садржајима, и у наставним областима, али и у наставним предметима. Након одржане трибине колеге су могле по сопственом слободном избору анонимно да попуне евалуационе листиће и тако, пруже неопходну повратну информацију. Утврђено је да се 70% наставника допала тема: "Утицај реклама на узраст ученика 6 и 7 година", као и тема "Едукативни филм о неживој природи", а да је 60%  наставника истакло тему "Толеранција у настави".
За 40% наставника су представљени садржаји добро познати, а 60% - само познати. 35% наставника је предавање на трибини веома оснажило за даљи наставни рад, а 65% - само оснажило. 95% учесника је предавање оценило петицом а само 5% наставника - четворком. Наставници су се у неформалном разговору након представљања наставне праксе веома похвално изјашњавали о одслушаним темама, истичући значај прилагођеног наставног рада ученицима, у остваривању постављених образовно-васпитних задатака.
Истицали су такође да су им теме биле инспиративне, интересантне, примењиве у настави, актуелне, реалистичне, креативне, стимулативне. Такође су се похвално изјаснили и о предавачу (тј.мени) да је био изузетан током предавања.
Захваљујем се свим члановима УЗРУ-а  на указаном поверењу. А нарочито колегиницама Зорки Обрадовић, Мирјани Шиповац Радовановић и Биљани Јованов. Драгој сарадници Едити Сатлер и школској другарици Оливери Лисици. Захваљујем се свим колегиницама које су издвојиле своје слободно време мимо радног времена како би присуствовале овој организованој трибини.
Удружење зрењанинских учитеља











Коментари