Учешће на 33.Сабору учитеља 16.6.2019. године

Изузетно сам почаствована сазнањем да су моја два наставна рада завредила пажњу стручних чланова комисије за  презентацију односно Зборник наставних радова на овом лепом стручном скупу.
Рад са децом има непроцењиву вредност и значај за мене и као човека и као педагога. Задовољна сам што сам у прилици да уз њих и даље учим и подстичем себе и своје способности ка даљем усавршавању. Јер  "учи се док си жив"- зар не ?

Први рад је из обавезног предмета- Музичка култура, где сам са мојим малишанима радила на осмишљавању корака како да дођемо до завршне фазе- компоновања песме. Све је почело на часу српског језика и обради текста о Самоћи, након чега су ђаци помоћу утврђеног правила у писању песама (Рондо) написали дивне стихове о самоћи проткане снажним емоцијама. Такође су на неким од наредних часова истицали важност другарства кроз узајамно неговање поштовања. Па су настали дивни кратки записи на тему Боје мог другарства. Врло брзо су ђаци истакли и закључили да је другарство драгоцено а да самоћа није ни за кога пожељна.
Од асоцијација на тему другарства настале су складне реченице које сам уклопила у стихове, стихове у строфе а све то у мелодију која се као по неписаном правилу створи баш како треба. На часу музичке културе ученици су утврдили знање о теорији музике, на чему нам је несебично помогао наставник музичке културе који је нашу мелодију записао у нотни систем, а ђаци затим ту мелодију научили да свирају на фрулицама и удараљкама (звечкама).
Такође смо замолили наставника Маријану Дорела да нам песму одсвира на хармоници, како бих ја од снимака и сличица саставила забаван видео материјал (спот). Наша "Другарска песма" би могла да буде величанствена химна  другарству. Зато су ђаци на крају направили и интересантне рекламе (плакате) о својој композицији. Ова лепа ауторска песма је добила и признање тачније награду за оригиналност на Међународном 8.БУДИ фестивалу у Панчеву, а такође ће бити даље често извођена током разних приредби тј. манифестација у нашој школи (Дан школе нпр.).

Други рад је мој приручник за ширу примену у наставном и ваннаставном раду са ђацима млађег школског узраста под називом "Књига пуна изазова"настала као потреба за појачаним васпитним радом са децом. Све из овог приручника ја сам "испробала" на ђацима, јер ми је била неопходна повратна информација. Он се састоји из три креативно-радна дела и као што јој наслов каже пуна је изазова. искрено се надам да ће наћи широку примену у  раду мојих колега и мене као педагога и васпитача. овај рад је ушао у Зборник наставних радова као
дидактичко наставно средство.


Коментари