16.01.2016.

Кроз игру-схвати дете!



Час о љубазности  на ЧОС-у ученика II-3
Аутор: Нада Кљајић

        На часовима ЧОС-а дешавају се разне занимљиве активности. Вођен је разговор и о љубазности и културном понашању према свима а посебно онима којима је помоћ потребна. Познато је да мали ђаци воле глуму, зато сам осмислила  три кратке приче у којима су представљене различите животне ситуације. У уводном делу сам објаснила  деци да ћемо играти „Игру улога“ у вези лепог понашања и да морају бити врло пажљиви. Поделила сам ђаке у четири групе. Три  групе су добиле различите приче са задатком да не откривају своју причу. Четврта група је представљала публику.
Групе су добиле исто упутство: Да за одређено време (5-7 минута) се договоре ко ће у групи да чита причу, а ко да глуми, док публика гледа, и да свака група припреми своју улогу на одређеном месту у учионици како не би сметали другим учесницима.
За време док су три  групе припремале улоге, четврта група (публика)  је имала задатак да смисли што више љубазних речи (хвала, молим, извини, опрости,...) и да каже у којим ситуацијама их користимо.

          Након времена предвиђеног за припремање улога, групе су једна по једна приказивале своје игре и заједно учествовали у разговору (помоћу питања) како би коју игру одгледали, као и наставке прича. Љубазне речи које су смишљали ђаци из четврте групе, су заједно додавали тамо где би у причама лепо пристајале.
На крају је сваки ученик на папиру записао  (нацртао-по потреби) ;
која му се прича допала и зашто,
 шта је из ње научио и
како би гласила његова порука.

*****


„Љубазност је корисна и нема цену“
-игра улога-
Место дешавања – улица.
         Ања и Сања се играју лоптом на травњаку поред пута. У близини је пут и пешачки прелаз. На семафору се појавило зелено светло. Млада мајка са малим дететом и великом кесом пуном воћа је прелазила улицу. Када су прешли улицу, дете се отргло од мајке и потрчало на травњак до Ање и Сање. Док је покушавала да дете стигне, кеса јој се поцепала и сво воће се нашло расуто по тротоару. Ања је брзо ухватила дете за руку и пришла његовој мајци како би јој помогла да сакупи расуто воће. Сања је за то време стајала по страни незаинтересовано.

„Љубазност је корисна и нема цену“
-игра улога-
Место дешавања – аутобус.
         
           Сима и Чеда се возе аутобусом. Велика је гужва, а они мирно седе на својим местима. На једној станици ушла је старица са штапом. Сима је спазивши старицу одмах пошао да јој уступи место. Али у томе га је спречио Чеда, речима: „Шта ти је Симо? Куда си пошао? Седи ту! Нећу да седим са том бабом, него са тобом!“

„Љубазност је корисна и нема цену“
-игра улога-
Место дешавања – школска приредба.

            У школи почиње приредба поводом Дана школе. Дошло је много гостију тј. публике. Васа и Мића нису учествовали у приредби али су дошли да гледају другове учеснике. Васа је мирно седео на свом месту и посматрао приредбу, док Мића није. Није могао да се скраси на једном месту. Често је устајао и ометао гледаоце својом шетњом. При том се никоме није за то извињавао.  Довикивао се са мајком и сестром преко свечане сале. У џепу је имао и кесицу чипса, грицкао га је гласно непрестано шушкајући.

*****

 Питања за причу која се дешавала на улици.
       1.       Где су се налазиле Ања и Сања?
       2.       Шта су на травњаку радиле?
       3.       Ко је прелазио улицу?
       4.       Шта се мајци догодило?
       5.       Ко јој је пришао да помогне?
       6.       Ко је био незаинтересован?
       7.       Чији поступак оправдаваш, а чији не? Зашто?
       8.       Доврши причу.

Питања за причу која се дешавала у aутобусу.
       1.       Где су се налазили Сима и Чеда?
       2.       Шта су у препуном аутобусу радили?
       3.       Ко је ушао у аутобус?
       4.       Шта је хтео да уради Сима?
       5.       Шта је Чеда Сими  рекао?
       6.       Чији поступак оправдаваш, а чији не? Зашто?
       7.       Доврши причу.

Питања за причу која се дешавала на школској приредби.
       1.       Шта се дешавало у школи?
       2.       Ко је све дошао да гледа приредбу?
       3.       Шта је Васа радио?
       4.       Шта је Мића радио?
       5.       Чији поступак оправдаваш, а чији не? Зашто?
       6.       Доврши причу.