Час СРПСКОГ ЈЕЗИКА

Песма Драгана Лукића "Шта је отац".
Обрада.
Трећи разред.
Нећу написати званичну припрему за час, јер знам да их знате писати. Али ево једног малог писаног дела са часа, где су ђаци дошли до лепог закључка (идеје песника) зашто је ова песма настала :-) С'обзиром да већ три године пишемо и анализирамо разне текстове  и песме, урадили су ову анализу управо овако. И сложићете се, врло је важно развијати и неговати искрене разговоре о свему између деце и родитеља.


Овде је и текст песме:

ШТА ЈЕ ОТАЦ?

Молим вас, реците
отац шта је.
Да ли је отац тата
или – судија за прекршаје?

Мене отац стално испитује
и жели ово и оно да чује.
И кад сам у школу пошла
и кад сам из школе дошла,
и зашто је ово овако
и зашто је оно онако,
и зашто је ово овде -
зашто оно није онде,
и како сам смела ово
и како сам смела оно,
и знам ли ја да сам већ велика
и знам ли ја да нисам више мала,
знам ли ја шта је „карактер тврђи од челика“
и знам ли ја пошто је шнала?

И зашто нисам мислила
и како нисам пазила,
и шта сам опет згазила
и како, како
и зашто, зашто
и смем ли, и смем ли,
и знам ли, и знам ли?
Па зато питам
отац шта је.
Да ли је отац тата
или – судија за прекршаје.

Драган Лукић

Коментари