Амбијентална настава као подстицај у наставном раду 1



Амбијентално-интегративна настава српског језика
„ Природи у походе“

Наставни предмет: Српски језик
Наставна јединица: „Природи у походе“- час у природи
Разред и одељење: I-3
Учитељица: Нада Кљајић
ОШ „Д.Обрадовић“ Опово, ИО „Олга Петров“ из Баранде
Тип часа: увежбавање
Метода: Амбијентално-интегративна настава
Облик рада: индивидуални, групни, фронтални,...
Циљ и задаци: проширивање речника, усвајање нових појмова, савладавање изговарања појединих гласова, проналажење најбољег решења за предвиђени задатак, пажљиво слушање када неко говори, уочавање  речи које се римују, увежбавање лепог и уредног писања,...
Средства: свеске, оловке, бојице, припремљени одштампани текст...
Уводни део:
Ученици  у уводном делу наводе по чему препознају да је наступило ново годишње доба: пролеће (по лепом времену, по благим кишама, по томе што све биљке око нас листају и зелене, по доласку рода и ласта са југа, по облачењу, по дужој обданици и по чешћој игри са друговима ван кућа). Након разговора ученици излазе из учионица и час се наставља у школском дворишту.
Главни део:
Сваком ученику се у свесци налази залепљено упутство о предстојећем раду на часу са прилагођеним  задацима. Први задатак је  да у групама (дечаци па девојчице) отпевају песмицу о „Висибаби“ коју су учили на часу музичке културе. Након тога су посматрајући и читајући задатке одговарали усмено  о томе, а затим су и записивали: Шта у пролеће ради лишће, цвеће, дрвеће, бубе, птице? Осмишљавањем  што више речи, ђаци су богатили и свој речник, смишљајући речи индивидуално или у сарадњи са паром до себе. Овај део набрајања описа им је веома помогао у следећем задатку, где су требали да осмисле стихове за песмицу о пролећу. Песмицу су касније записали у својим свескама и осмислили  мелодију како би је лакше запамтили.
Завршни део:
Након ових активности, ученици су се  вратили у учионицу где су одговорили на последњи задатак у својим  свескама. Описали су у неколико реченица шта им се и колико  допало (или не) на часу српског језика у школском дворишту. Одговори су у потпуности били испуњени одушевљењем, јер су били на свежем ваздуху далеко подстакнутији на креативно стваралаштво.









Коментари