Амбијентално-интегративна
настава српског језика
„ Природи у
походе“
Наставни предмет: Српски језик
Наставна јединица: „Природи у походе“- час у
природи
Разред и одељење: I-3
Учитељица: Нада Кљајић
ОШ „Д.Обрадовић“ Опово, ИО „Олга Петров“ из
Баранде
Тип часа: увежбавање
Метода: Амбијентално-интегративна настава
Облик рада: индивидуални, групни, фронтални,...
Циљ и задаци: проширивање речника, усвајање нових
појмова, савладавање изговарања појединих гласова, проналажење најбољег решења
за предвиђени задатак, пажљиво слушање када неко говори, уочавање речи које се римују, увежбавање лепог и
уредног писања,...
Средства: свеске, оловке, бојице, припремљени
одштампани текст...
Уводни део:
Ученици у
уводном делу наводе по чему препознају да је наступило ново годишње доба:
пролеће (по лепом времену, по благим кишама, по томе што све биљке око нас
листају и зелене, по доласку рода и ласта са југа, по облачењу, по дужој
обданици и по чешћој игри са друговима ван кућа). Након разговора ученици
излазе из учионица и час се наставља у школском дворишту.
Главни део:
Сваком ученику се у свесци налази залепљено
упутство о предстојећем раду на часу са прилагођеним задацима. Први задатак је да у групама (дечаци па девојчице) отпевају
песмицу о „Висибаби“ коју су учили на часу музичке културе. Након тога су
посматрајући и читајући задатке одговарали усмено о томе, а затим су и записивали: Шта у
пролеће ради лишће, цвеће, дрвеће, бубе, птице? Осмишљавањем што више речи, ђаци су богатили и свој
речник, смишљајући речи индивидуално или у сарадњи са паром до себе. Овај део
набрајања описа им је веома помогао у следећем задатку, где су требали да
осмисле стихове за песмицу о пролећу. Песмицу су касније записали у својим
свескама и осмислили мелодију како би је лакше запамтили.
Завршни део:
Након ових активности, ученици су се вратили у учионицу где су одговорили на
последњи задатак у својим свескама. Описали су у неколико реченица шта им се и
колико допало (или не) на часу српског језика у школском дворишту. Одговори су
у потпуности били испуњени одушевљењем, јер су били на свежем ваздуху далеко подстакнутији
на креативно стваралаштво.
Коментари
Постави коментар