Приликом реализације неколико часова различитих типова о прошлости, издвојио се један час упознавања помоћу интервјуа. За реализацију тог час смо позвали госта, баку једног ученика из мог одељења, да нам прича о прошлости.
Час је био и више него успешан. Ево детаља :-)
Час је био и више него успешан. Ево детаља :-)
Припрема за
час ПиД-а
ШКОЛА: ОШ „Олга Петров“ Баранда
РАЗРЕД: III-3
УЧИТЕЉ: Нада Кљајић
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ: Природа и друштво
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Мој крај некада (о прошлости)
ТИП ЧАСА: Упознавање
ВРЕМЕ: Један школски час
ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ ЧАСА: Упознавање ученика са
начином живота из прошлости. Усвајање
значаја интервјуа, ради прикупљања потребних информација.
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ: Вербална, текстуална,
хеуристичка.
ОБЛИЦИ РАДА: Фронтални, индивидуални.
КОРЕЛАЦИЈА: Српски језик, ликовна култура.
МАТЕРИЈАЛ: Предмети из прошлости, табла, свеске,
оловке у боји.
ТОК ЧАСА:
Уводни
део:
Час
је започет разговором о претходном часу Пид-а, када смо гледали документарни филм
о детињству Михајла Идворског Пупина. Излагањем старих предмета на предвиђено
место и упознавањем са нашом гошћом, баком ученика III-3 – Живаном Цинцар.
Главни
део:
По
утврђеном реду, бака Живана Цинцар рођена 7.11.1939. године је покушала да нам
причом дочара како се живело у прошлости,
у периоду од нпр.1950 до 1970, прошлог века.
Наша гошћа је одговарала на унапред припремљена питања о:
-Детињству
и условима живота одраслих и деце ( рад у сеоском домаћинству, састав
породица, изглед кућа, дворишта, обрађивање њива, подела послова у кући,...)
-Школи
( изглед школе, учионице, врстама наставних предмета, прибором за писање,
могућностима и правима учитеља, ...)
-Играма
(играчке, друштвене игре, дружењу међу децом,...)
-Одевању и
обувању (од каквог материјала је била одећа и обућа, ко је бринуо о њиховом
одевању, где се „куповала“ одећа и обућа,...)
-Занатима
(ћурчија, бомбонџија, шустер, кројач, пинтер, ковач,...)
-Храни и
слаткишима (хлеб се месио само једном недељно, није било месних и млечних
прерађевина, јела су била кувана, једноставни колачи само за светковине,...)
-Свечаностима
(Нова Година, 29.новембар (Дан републике СФРЈ), 25.мај (Дан младости), Бадње
вече, Божић, Св. Сава, Ускрс, Врбица,...)
Ученици су могли у сваком тренутку да подизањем
руке постављају питања о датој теми.
Завршни
део:
Бака
Живана нас је на крају часа послужила бомбонама, а ђаци су јој се громогласним
аплаузом захвалили на лепој причи о прошлости.
Домаћи
задатак : Напиши шта ти се највише допало а шта не из приче бака Живане.
Илуструј предмет из прошлости по избору који је изложен у разреду.
Следе сличице са часа:
Коментари
Постави коментар