Час ПиД-а у III-3

Приликом реализације неколико часова различитих типова о прошлости, издвојио се један час упознавања помоћу интервјуа. За реализацију тог час  смо позвали госта, баку једног  ученика из мог одељења, да нам прича о прошлости.
Час је био и више него успешан. Ево детаља :-)



Припрема за час ПиД-а
ШКОЛА: ОШ „Олга Петров“ Баранда
РАЗРЕД: III-3
УЧИТЕЉ: Нада Кљајић
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ: Природа и друштво
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Мој крај некада (о прошлости)
ТИП ЧАСА: Упознавање
ВРЕМЕ: Један школски час
ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ ЧАСА: Упознавање ученика са начином живота из прошлости. Усвајање  значаја интервјуа, ради прикупљања потребних информација.
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ: Вербална, текстуална, хеуристичка.
ОБЛИЦИ РАДА: Фронтални, индивидуални.
КОРЕЛАЦИЈА: Српски језик, ликовна култура.
МАТЕРИЈАЛ: Предмети из прошлости, табла, свеске, оловке у боји.
ТОК ЧАСА:


Уводни део:

          Час је започет разговором о претходном часу Пид-а, када смо гледали документарни филм о детињству Михајла Идворског Пупина. Излагањем старих предмета на предвиђено место и упознавањем са нашом гошћом, баком ученика  III-3 – Живаном Цинцар.

Главни део:
 
      По утврђеном реду, бака Живана Цинцар рођена 7.11.1939. године је покушала да нам причом дочара како се живело у  прошлости, у периоду од нпр.1950 до 1970, прошлог века.

Наша гошћа је одговарала на унапред припремљена питања о:

                           -Детињству и условима живота одраслих и деце ( рад у сеоском домаћинству, састав породица, изглед кућа, дворишта, обрађивање њива, подела послова у кући,...)
                      -Школи ( изглед школе, учионице, врстама наставних предмета, прибором за писање, могућностима и правима учитеља, ...) 
 -Играма (играчке, друштвене игре, дружењу међу децом,...)

                         -Одевању и обувању (од каквог материјала је била одећа и обућа, ко је бринуо о њиховом одевању, где се „куповала“ одећа и обућа,...)

 -Занатима (ћурчија, бомбонџија, шустер, кројач, пинтер, ковач,...)


                          -Храни и слаткишима (хлеб се месио само једном недељно, није било месних и млечних прерађевина, јела су била кувана, једноставни колачи само за светковине,...)
                         -Свечаностима (Нова Година, 29.новембар (Дан републике СФРЈ), 25.мај (Дан младости), Бадње вече, Божић, Св. Сава, Ускрс, Врбица,...)
Ученици су могли у сваком тренутку да подизањем руке постављају питања о датој теми.

Завршни део:

        Бака Живана нас је на крају часа послужила бомбонама, а ђаци су јој се громогласним аплаузом захвалили на лепој причи о прошлости.
        Домаћи задатак : Напиши шта ти се највише допало а шта не из приче бака Живане. Илуструј предмет из прошлости по избору који је изложен у разреду.

Следе сличице са часа:















Коментари