Луткарска представа "Ја сам се само шалио" школска 2014/15.

     У овој представи су учествовали ученици III-3 из ОШ "Д. Обрадовић" Опово, из ИО "Олга Петров" из Баранде. Као и сваке године премијеру смо традиционално у склопу "Шеширијаде" у новембру месецу имали у нашем забавишту. Хвала драгој колегиници васпитачици Гоци . Следи текст и слике са "премијере".




ЈА САМ СЕ САМО ШАЛИО!
-луткарска представа-
Написала: Нада Кљајић
Сцена: Печурка- кућица штрумпфова, једно дрво и много цвећа.
Ликови: Кефало, Штрумпфета, Велики Штрумпф, Грубер, Шкрабало, Грицко, Лептирак
ЛЕПТИРАК говори док штрумпфови тихо певуше песму штрумпфова у позадини:
У давна прадавна времена, у дубокој шуми живео је, мали плави народ који се звао- ШТРУМПФОВИ, и који је говорио штрумпфовским језиком.
Били су то фини  људи!
Данашња прича носи назив:“ЈА САМ СЕ САМО ШАЛИО!“
Али не треба ту много да се прича!
Прича је ту, да се ВИДИ и наравно-да се СВИДИ!
КЕФАЛО:
Јој, што ми је досадно! Толико ми је досадно да ћу сам себе да зовем и бар тако се забавим. Кефало! Кефало! Кефало генијееее!
ШТРУМПФЕТА:
Ехеј!  Кефало! Мора да ти је јако досадно, када се тако глупираш?!
КЕФАЛО:
Ма, откуд ми је досадно!? Ја просто уживам да сам себе зовем.  Слушај како то лепо звучи! Кефало! Ехеј Кефало! Генијеее!
ШТРУМПФЕТА:
Јој! Кефало! Можда би и било све то лепо, само да толико не вичеш!
КЕФАЛО (тише):
Кефало! Кефало генијееее!
ШТРУМПФЕТА:
А кад мало боље размислим  и то геније би могао да избациш!
КЕФАЛО: 
 Ахааа! Па ти си Штрумпфета  љубоморна!!!Ако ниси знала драга другарице, у нашем селу постоји само један једини геније! А то сам, наравно-ЈА!
ШТРУМПФЕТА:
Добро, добро, Кефало! Видећемо шта о томе има да нам каже наш Велики Штрумпф! (одлази)
КЕФАЛО (добацује):
Само ти иди! И Велики Штрумпф ће исто рећи!
Пошто је сам поново уздише од досаде.
КЕФАЛО:
Било ми је мало забавно, а сад ми је опет досадно! Морам нешто брзо да смислим. Ахаа, викаћу како долази Азраел! Ха, ха, ха!
Окреће се публици и виче: Азраел, бежите народе! Азреал, бежите народе!!!
Штрумпфови у позадини вриште, беже и крију се!
ВEЛИКИ ШТРУМПФ  долази:
Кефало шта се догађа? Зашто вичеш „Азраел, Азраел?!“ Јеси ли га где видео!?
КЕФАЛО:
Јесам! Јесам! Био је иза оног тамо дрвета! Али се изгледа уплашио и побегао док сам ја викао!
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Добро, добро Кефало, изгледа да ти се то све само учинило. Добро знаш да је наше село  стварно тешко наћи у шуми. Само си залуд плашио свој народ.
КЕФАЛО:
Али ,видео сам га, стварноооо!
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Добро, добро Кефало. Него, реци ми нешто. Штрумпфета каже да си се именовао у генија села. Је ли то тачно?
КЕФАЛО:
Ја? Геније? Ма, откуд је то тачно Велики Штрумпфе?Нисам ништа рекао. Она је сама рекла да сам ја прави геније! А ја сам јој рекао да ни случајно не каже тако нешто теби.
ВЕЛИКИ ШТРУМФ:
Добро Кефало, верујем ти. Идем сад до лабораторије да направим „Чаробну водицу истине“. (Одлази).

КЕФАЛО:
Добро Велики Штрумпфе, иди. Али да знаш, мени таква водица сигурно неће требати!
КЕФАЛО је опет сам:
Јао, јао!! Па мени је опет досадно!! Опет ћу морати нешто да смислим. Ево, певаћу! Ла, ла, ла ,ла (пева песмицу штрумпфова, али све погрешно).
ШКРАБАЛО:
Ехеј! Кефало!  Не певаш добро!Та песма се не пева тако!!!
КЕФАЛО:
Како не певам добро? Слушај поново! (опет пева погрешно).
ШКРАБАЛО:
 Оооо, Кефало! Слушај сад. Отпеваћу ти како треба. (Пева правилно песмицу).
КЕФАЛО:
 Шкрабало, нисам крив, стварно! Овако ме је научио Грубер да певам!И тако ћу певати!
ШКРАБАЛО(збуњено):
 Стварно? Како? Грубер? Па ти си Кефало стварно брука за све штрумпфове! Идем код Грубера да га замолим да те научи да песмицу  правилно  певаш!
КЕФАЛО:
 Иди Шкрабало!  Ја ћу и даље да вежбам по старом! (поново пева све погрешно).
Шкрабало је отишао , Кефало је опет остао сам.
КЕФАЛО:
Ништа нисам урадио! Поново ми је досадно!
ГРИЦКО:
Здраво Кефало! Шта радиш? Је л'ти досадно, а?
КЕФАЛО:
Откуд Грицко мени може бити досадно? Баш сам смислио добар рецепт за фентастичну питу од штрумпфбобица!
ГРИЦКО:
 Стварно? Хајде,  кажи ми! Кажи ми!  Молим те!

КЕФАЛО:
Али не могу! Малочас је овде прошао Гаргамел и док сам у страху бежао да се сакријем, пола рецепта сам заборавио...
ГРИЦКО:
Ма, шта причаш Кефало? Откуд Гаргамел? Мора да ти се учинило!
КЕФАЛО:
 Ма, није Грицко! Кад ти кажем! Стварно сам га видео. Ево, прошао је баш иза оног дрвета тамо!
ГРИЦКО:
Много стојиш на сунцу Кефало, па ти смета. Него  како си могао да заборавиш сопствени рецепт?
Хајде, сети се! Молим те!Молим тееее!
КЕФАЛО:
Добро, добро! Чини ми се да иде овако: Две шоље штрумпф брашна, две шоље штрумпф шећера, две шоље штрумпф соли и два мала јаја од препелице. Смутити све и пећи у тигању. На крају обилно посути штрумпфбобицама!
ГРИЦКО:
Јеси ли сигуран за рецепт?
КЕФАЛО:
100 посто сам сигуран! Ништа не брини. То је тај рецепт!Иди га направи па да га поклонимо Штрумпфети!
ГРИЦКО:
 Одлична идеја! Штрумпфета ће се баш обрадовати поклону! Идем!
КЕФАЛО:
Здраво Грицко!
ГРУБЕР (долази):
Здраво брате Кефало! Па ти си сам?
КЕФАЛО:
Јесам брате. Сам сам, као што видиш.
ГРУБЕР:
Па шта радиш онда овде?
КЕФАЛО:
Бројим колико латица има на оном цвету.
ГРУБЕР:
А зашто?
КЕФАЛО:
 Зато што ће ми то донети веееелику моћ!
ГРУБЕР:
Какву? Је л'можда на пример, да научиш лепо да певаш!?
КЕФАЛО:
 Што? Па ја умем да певам!
ГРУБЕР:
А, зашто си Шкрабалу рекао да сам те погрешно научио да певаш?
КЕФАЛО:
Ко, ја? Ма нисам брате Груберу!  Нисам никако! Ја сам му лепо певао, а он је све нешто врдао и фалширао.
ГРУБЕР:
 Хајде запевај да чујем да ли говориш истину.
Кефало лепо и правилно запева песму штрумпфова.
ГРУБЕР (збуњено):
Сад ми баш ништа није јасно! Идем да питам Шкрабала, шта се десило?
КЕФАЛО:
Иди,  иди слободно брате Груберу!
ШТРУМПФЕТА (у рукама носи питу):
Драги Кефало! Баш ти хвала што си рекао Грицку да ми умеси овако лепу питу по твом рецепту!
КЕФАЛО:
Каква пита? Какав рецепт? Ја уопште не знам о чему ти говориш!
ШТРУМПФЕТА:
Е, стварно Кефало, хоћеш ли ти бар једном рећи неку истину?
КЕФАЛО:
Ја само и говорим истине. О тој пити у твојим рукама ,не знам ништа!
ШТРУМПФЕТА:
Али, баш сам се обрадовала што је пита спремљена по твом рецепту!
КЕФАЛО:
 Мој рецепт? Па, ја не знам ништа око кувања. Знам само да једем!
ШТРУМПФЕТА:
 Хајде драги пријатељу, зини сад,  да је заједно поједемо!
КЕФАЛО:
 Нећу! Нећу! Нећу!
ШТРУМПФЕТА:
Хајде лепо зини!Ааааааа!
ШТРУМПФЕТА ипак успева да убаци питу Кефалу у уста:
Тааако! Хајде сад једи! И уживај!
КЕФАЛО:
 Фуј, Фуј Бљак! (пљује и кашље наизменично)Има нного штрумпф соли! Бљак!
ШТРУМПФЕТА:
 Ааааа, тако значи! За мене си спремио ту подвалу! Сад је једи сам, да видиш да такво понашање није у реду!
КЕФАЛО:
Нисам! Нисам ја!
ШТРУМПФЕТА:
Идем ја поново код Великог Штрумпфа јер се с' тобом  дешавају неке стварно чудне ствари. Баш се бринем!
КЕФАЛО:
Само ти иди Штрумпфета (добацује)! А  ја ћу већ  смислити  како да се опет забавим!
Кефало је поново сам и мирише цвет.
Иза  леђа му долазе редом: Штрумпфета, Грицко, Грубер, Шкрабало и Велики Штрумпф са пумпицом.

ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Кефало, стари друже, окрени се!
У моменту када се Кефало окреће Велики Штрумпф га  попрска „Чаробном водицом истине“.
КЕФАЛО почне да кија: Ааааапћихаааа! Аааааапћихаааа!
ШТРУМПФЕТА:
Кефало, је ли ти добро?
ГРИЦКО:
Друже, како си?
ГРУБЕР:
Кефало, брате, јел' све у реду?
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Добро је Кефало. Хајде сад удахни дубоко!
Кефало дубоко удише.
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Е, тако! Одлично! Како си сад Кефало?
КЕФАЛО:
 Одлично се осећам Велики Штрумпфе!
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
Је ли ти досадно?
КЕФАЛО:
Није! Никако! Баш ми је лепо у вашем друштву!
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ:
 Имаш ли нешто да нам кажеш?
КЕФАЛО (постиђено): Имам драги моји другари. Имам!
ГРИЦКО: Кажи нам! Нестрпљиви смо!
КЕФАЛО: Опростите ми другари  што сам говорио неистине! Све су то биле чисте глупости. Ја сам само хтео да ми не буде досадно. Само сам се шалио! Па, нисте ми ваљда поверовали?
ВЕЛИКИ ШТРУМПФ: Нисмо! Наравно да нисмо!
ГРУБЕР: Хајде брате, све ти је опроштено! Обећај нам да то више нећеш радити!
КЕФАЛО: Нећу! Нећу! Штрумпфовске ми части! Више нећу говорити неистине!
ШТРУМПФЕТА: Браво Кефало! Хајде да сви у то име запевамо нашу  песму!
Сви певају заједно песму штрумпфова за крај!
КРАЈ
























Коментари