Организована глава, дисциплинован и складан живот и будућности







  Дозволите деци да извршавају самостално све своје обавезе, зато што је веома важно да будућност оставимо задовољним, самосталним и успешним људима а не незрелим, бахатим и агресији склоним особама. Зато је, између осталог, неопходно  да се дете од најранијих дана научи да одржава личну хигијену и хигијену простора у коме живи. За ту врсту обавезе су првенствено у кући задужени чланови уже породице. Дете тада на најједноставнији начин прихвата све  активности  као неопходну, свакодневну  и константну обавезу. Никако га не треба  замењивати у тим процесима. Зашто? Зато што оно тада неће  усвојити неопходна сазнања и неће умети  самостално да их примени, него ће наивно и мазно тражити  услуге и даље, као што је до тада навикло. Такође, неопходно је да се те стечене корисне навике  пренесу и надограђују и у школи. Због нормалног функционисања и правовременог извршавања и свих других обавеза. Често су учитељи управо особе које се сусрећу са том, да је назовемо „незрелошћу“ у одржавању хигијене, код малих ђака. Прљаве руке, лице, зуби и неуредна коса, су оно о чему свако дете мора само да води бригу. Неуредна одећа и  прљава обућа, може а не мора бити обавеза родитеља, што, наравно, у основи зависи у ком је узрасту дете. Тако неуредно дете, као по неписаном правилу обавезно има неуредне свеске, књиге, торбу, па чак и неуређене мисли у глави. Писаћи сто такве деце је врло често  у  хаосу, а појава  заборављања домаћег задатка или прибора, свесака, па чак и уџбеника, постаје не ретко уобичајена пракса. Такође, уопште им не смета туђи неред,  равнодушно и незаинтересовано само прођу поред њега. У времену које нам долази, таквог  нереда је све више и више. Природа је такође из истог разлога у све очајнијем стању, зато што „хигијеничара“ има све мање. Све мање је и  труда и потребе а и васпитне обавезе према очувању природе, јер је лична равнодушност према хигијени све већа и већа. Зато се све чешће сусрећу особе,  по рецимо тржним центрима, које иду у тренеркама налик пиџамама неугледни и неуредни. Зато што се није на време утицало на дете када и како треба да изврши своје обавезе. Учитељ је због тога често  у врло непријатној ситуацији када мора на најблажи начин саопштити родитељу да  под хитно нешто треба предузети. У данашње време, када велика већина људи, не уме а и не жели да прихвати педагошки и пријатељски савет, овај процес обавезно  доживљава  неуспех у старту. Зато, треба размислити о  природној потреби сваког људског бића да уз помоћ научи, а касније самостално примени стечено знање, нарочито у одржавању личне хигијене  и хигијене средине у којој живи. На тај начин ће му бити омогућено (дозвољено) да и у будућности све обавезе извршава правовремено и са лакоћом, а евидентно је да ваља кренути од најосновнијег.


Нада Кљајић

Коментари