Час
амбијенталне наставе света око нас „Како
се гаје различите биљке
Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: „Како
се гаје различите биљке
Разред и одељење: I-3
Учитељица: Нада Кљајић
ОШ „Д.Обрадовић“ Опово, ИО „Олга Петров“ из
Баранде
Тип часа: утврђивање
Метода: демонстративна, практична, дијалошка,...
Облик рада: индивидуални, групни, фронтални,...
Циљ и задаци: Уочавање врсте биљака у окружењу, набрајање
главних делова биљака. Утврђивање знања о утицају неживе природе на биљке.
Самостално сађење биљака. Утврђивање знања о користима биљака за људе.
Утврђивање знања о значају очувања здраве и чисте средине као и заштити биљака.
Развијање сарадничких и толерантних односа,...
Средства: свеске, оловке, бојице, ...
Уводи део:
Ученици су посматрањем слика у уџбенику набрајали
делове биљака и присетили се заједничких особина свих биљака (да имају корен,
стабло и лист). Набрајање врста биљака у
нашем окружењу.
Главни део:
Час је настављен у школском дворишту. Ученици
су добили следеће задатке: да уоче
главне особине биљака на очигледном примеру више врста биљака из школског
дворишта (трава, цвеће, дрвеће). Са изгледом и функцијом корена биљке, су се упознали посматрајући (а
затим и цртајући) корен руже извађене из
земље. Следећи задатак је био да ученици из свог разреда где су засадили и неговали семена пасуља,
кукуруза, бораније, краставца и пшенице, претходне две недеље, сада засаде у предвиђени део школског дворишта.
Ђаци су засадили и залили своје биљке.
Завршни део:
Разговор о одржаном часу. Који део часа им је био
најинтересантнији? И шта су ново научили? Одговори су у већој мери били да им
се највише допао део где су могли самостално (по први пут) да саде своје биљке.
Задатак за све ученике: Да обилазе малу башту,
чупају коров и по потреби заливају своје биљке. Да пазе да се импровизована
оградица баште не поквари и да извштавају на сваком часу света око нас у каквом
су стању засађене биљке.
Башта након сађења биљака |
Башта након две недеље |
Коментари
Постави коментар