Временска капсула сентименталне вредности ученика IV-3 из Баранде




    На почетку 2019/20. школске године ученици IV-3 одељења су на часу природе и друштва понављали научено градиво о историјски важним траговима прошлости за будућност из претходног разреда.
    Утврђено је да људи могу сазнати о прошлости и из разних материјалних остатака (предмета). И то путем сачуваних  писаних предмета: списа, књига, повеља и сл. путем сачуване гардеробе, обуће и одеће, разних употребних предмета (посуђа, алата, машина, оруђа и оружја), украса, накита, старих грађевина (зидина, кућа, тврђава, споменика, манастира, школа, мостова, путева итд.) Такође нису занемарили ни важност народних умотворина, блага које народ смишља, памти и препричава.
Затим су истраживали које су зграде у нашем селу у Баранди најстарије па су (такође на основу ранијих активности и пројеката) закључили да је то Ватрогасни дом, црква Св.Николе (из 1814.) и стара школа у којој се сада налази сеоски Дом здравља. Присетили су се посете цркви са вероучитељем Жељком Миловановим и његовог предавања о најстаријој књизи  која постоји у нашем селу– Јеванђеља из 17.века.
Ђаци су се присетили и  времена када су им баке и деке били у посети и причали  о моди, игрању, играчкама, дружењу, школовању, храни, превозним средствима и пословима  из њиховог доба. Са њима су тада заједно гледали кратак филм о прошлости (мода током 100 година) и правили пано од старих фотографија.
Како би часу дали још већи смисао ђаци су одлучили да направе  своју „Сентименталну временску капсулу“ и закопају је у школском дворишту. А зашто-сентименталну?  Одговор је веома једноставан: Ова капсула неће у себи садржати никакву материјалну вредност, већ  далеко вреднију- сентименталну, јер ће је направити баш они.
         Након договарања шта би требало  у капсулу положити, ученици су одмах знали да ће то бити писма упућена  њима лично и то  када буду имали 50 година. Садржај писама је садржао основне податке  њиховог личног имена, године старости, датума писања текста, назива школе и учитеља. Затим су  описали време у коме тренутно живе и уче као  и оно што очекују од свог живота у будућности.
Све поруке и поруком учитељице, су затим појединачно  умотали у алуминијумску фолију, и  са комадима вате убацили у пластични канистер  од 5 литара.
Пронашли су  згодно место у школском дворишту и замолили чика Милојка домара  школе да „Временску капсулу сентименталне вредности“ закопа у њиховом присуству.

         Ученици су веома озбиљно прихватили овај изазов, у циљу жеље за остављањем свог личног трага за себе и своја поколења у будућности.
 А да ли ће бити стрпљиви и одлучни у томе да откопају своју капсулу за 40 година?-Остаће тајна.

Учитељица Нада Кљајић и IV-3
Баранда



Јеванђеље


Црква Св.Николе

Школа у Баранди

Ватрогасни дом


Ленино писмо њој за 40 година

Чика Милојко је ископао рупу за капсулу

Поново заједно за 40 година :-)



Коментари

  1. Zanimljiva ideja, posebno me interesuje segment koji govori o igrama iz prošlosti, koje će te verovatno na času fizičkog vaspitanja i realizovati!? :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар