20.час Српски језик 15.4.2020.




ИЗБОР ИЗ ПОЕЗИЈЕ МИЛОВАНА ДАНОЈЛИЋА
Обрада

Уводни део:

Упознај се са песником:




Запиши о писцу следеће, након наслова.

Милован Данојлић (1937 –     )
Рођен је у Ивановцима код Љига, књижевник, преводилац, дечји песник. Живи и ради у Француској од 1984.године. У дечју поезију уноси нове теме из градског живота. Књиге за децу: „Како спавају трамваји”, „Фуруница јогуница”, „Родна година”, „Песма за паметну децу” и друге.


Главни део:


Прочитај уводни део књиге у којем се песник теби обраћа. Затим прелистај књигу и изабери пет песама. Прочитај их и одабери једну која ти се посебно допала за анализу.

Прочитај пажљиво!
Како се врши анализа?

Да се подсетимо шта је основни мотив песме?
То је оно о чему песма говори.
Шта су песничке слике?
Описи (слике) строфа (стихова) у песми.
Шта су речи у пренесеном значењу?
То су речи које значе нешто сасвим друго. Као на пример:
 „ Превео ме жедног преко воде“ а у ствари значи -преварио ме.  
Утисци о песми.
Подразумевају твој лични доживљај песме, изрази своја осећања (да ли ти се песма допала, шта ти се највише допало, по чему се ова песма издваја од других, да ли постоји неки део песме (стих) који би посебно издвојио /ла).


А сад ради даље:


У школској свесци након написане биографије нашег песника, препиши овај део текста и попуни шта треба. Немој штедети на речима.

- Наслов песме: ___________________________________
- Основни мотив: ________________________________
- Основне песничке слике: _________________________
- Речи у пренесеном значењу: ______________________
- Утисци о песми: _______________________________

Завршни део часа:

У свесци за домаћи рад, препиши изабрану песму хемијском оловком писаним словима ћирилице и илуструј је.

НАПОМЕНА:

 Ако желиш погледај ову телевизијску емисију о нашем књижевнику. Његово размишљање, његове жеље, таленат, успех. потреба за писањем.





Коментари