25.час Српски језик 24.4.2020.




ПИШЕМО И ПРИЧАМО
( ИЗВЕШТАЈ, ВЕСТ, ПОРУКУ, ПОЗИВНИЦУ, ПИСМО, ДНЕВНИК )
Вежбање


Уводни део часа:

Препиши наслов а затим одговори на следећа питања:
1. Да ли ти је нешто од свега у наслову наведеног познато, да ли нешто користиш, када и због чега?
2. Да ли ти је нешто од наведеног непознато и не знаш чему служи?

 Почињемо:


Real Estate Ad (copy) on Biteable.
Читај пажљиво:

Срце шаље поруку глави да је дошло пролеће, време за заљубљивање.
Ноге поручују путу да им не ствара препреке.
Врабац обавештава друштво из жбуња да су бубе спремиле чајанку за њих.
Ласта пише писмо другарицама на југу да ће их ускоро посетити.


- Препиши прву реченицу, прочитај  је  гласно, а затим одговори усмено на следећа питања:

 Коме се обраћа срце? Шта срце каже? Чиме се споразумевају срце и глава?

Запиши: 
                      
Срце шаље поруку, а глава прима поруку.                                   
Срце је у овом случају говорник, а глава слушалац.                                                                  Срце је пошиљалац поруке.                                                                 
Глава је прималац поруке. 

Запиши:

  - Порука је само један од начина да некоме пренесемо информацију о нечему. Информација се може пренети и у облику: вести, извештаја, писма, позивнице, дневника итд.

Главни део часа:


Погледај пажљиво ову видео презентацију и више пута ако треба.



Real Estate Ad (copy) on Biteable.

       ПИТАЊЕ:

- Да ли знаш шта је вест? Где се могу чути вести? О чему нас све вест може обавестити?

Запиши:

Вест је обавештење да се нешто догодило. 
Мора бити кратка, јасна и тачна да би је свако разумео.
Вест треба да одговори на питање: ко, када, где, шта, како?


ПИТАЊЕ:

- Шта је извештај? О чему нас извештај може обавестити?

Запиши закључак:

       Када је потребно некога известити о учињеном или постигнутом, тада подносимо или пишемо извештај.

На пример:
(препиши и попуни измишљеним информацијама)

Дана __________ године одржано је такмичење „Између две ватре“ , ученика IV разреда ОШ _______  из __________.
Учествовало је ________ четвртог разреда. Одигране су __ квалификационе утакмице.
Победила је екипа ____ резултатом ___ : ___.


 ________________ у ____________   
   (Датум и место писања извештаја)  

                      
 Извештај
 подноси
                                                                                                                                                                 
_________________
  (Име и презиме)


ПИТАЊЕ:

- Када пишемо позивнице?
- Коме их пишемо?

Запиши следеће:

Позивнице пишемо када желимо да позовемо неког на славље или неку свечаност. Позивница  треба да садржи: време, место, адресу, име и презиме особе коју позивамо.

ПИТАЊЕ:

- Зашто пишемо писма?
- Коме их пишемо?

Запиши следеће:

Дневник пишемо у посебној свесци. У њему описујемо своја осећања, жеље, мисли, важне догађаје, доживљаје.


Завршни део:

Задатак за домаћи:


Формираћете 3 вибер групе путем којих ћете се договарати и размењивати информације сходно задацима:

1.група КЊИГА ( Ана, Немања, Лена, Милица, Катарина Б.)
2.група ФИЛМ (Уна, Катарина С. ,Јован, Стефана )
3.група СТРИП (Сара , Миа, Дуња, Страхиња, Ливија)

Свака група ће добити по два питања (задатка):

1           1.   група
Напишите пет позивница и украсите их по жељи.
Напишите писмо заједничком другу или другарици.

              2.   група
Напишите вест о нашем начину учења током Пандемије.
Напишите извештај о проведеним ускршњим данима.

3             3.     група

 Напишите десет занимљивих порука.
 Нека сваки члан ваше групе попуни једну страницу дневника (свеске) својим доживљајима.

НАПОМЕНА:

Рок за приказивање групног рада је у суботу 25.4.2020. у 9 сати у  „Супер пилићи“

 Будите маштовити, оригинални. Сарађујте подједнако. Поштујте једни друге. Договорите се ко ће шта да ради у групи. Одаберите заједно како ћете и када радити путем вибера. Договорите се  на какав начин ( видео поруком, снимком, рекламом, извештајем, презентацијом, гласовном поруком, фоторепортажом,…) представити свој групни рад, а да буде интересантан за другове.

У суботу ћете извештавати (постављати свој групни рад) и то по реду: 1.,2.,3., група у нашу вибер групу.
Након сваког извештавања имате  право да дискутујете путем гласовних порука.
Када све групе буду завршиле са дискусијом и разменом информација о групним радовима, попунићеш  анкету такође у вибер групи о томе чији рад ти се највише допао и зашто, шта си научио/ла , а ниси знао/ла до сад, и да ли ти је био користан али и забаван овакав начин стицања информација.


.

Коментари